Agnieszka Szczepanik, Kapitalni.org – wywiad

Agnieszka Szczepanik, która obecnie piastuje stanowisko product managera w Wonga.pl oraz jest koordynatorką projektu kapitalni.org była jednym z prelegentów podczas FinTech Brunch #1. W wywiadzie, Agnieszka Szczepanik przybliża nam swoje zdanie na temat świadomości finansowej Polaków oraz opowiada o misji platformy kapitalni.org.

Niska świadomość finansowa Polaków

Przytoczone badania, przede wszystkim badanie OECD pokazują, że świadomość finansowa Polaków nie jest na wysokim poziomie. „OECD przebadało 30 państw i niestety byliśmy na ostatnim miejscu” – komentuje Agnieszka Szczepanik, według której powinniśmy popracować nad postawą i zachowaniami Polaków, jeżeli chodzi o temat finansów. Jak jednak tego dokonać? Jak podnieść ich świadomość finansową? Nasz rozmówca podkreśla to, jak ważna jest rozmowa na temat finansów już w domu. W wielu rodzinach jest to tzw. temat tabu. Rodzice przeważnie nie poruszają w rozmowie z dziećmi tych kwestii, wychodząc z założenia, że jest to dla nich zbyt skomplikowane, zbyt trudne i nudne. Dziecko w ten sposób zniechęca się i samo zaczyna uważać finanse za ciężki temat, nieprzeznaczony dla niego. Jak zauważa Szczepanik, nie pokazuje się również dzieciom, jak zarządzać domowym budżetem. A przecież to właśnie z domu powinno wynosić się chociaż podstawową wiedzę na ten temat. System edukacji również nie dostarcza nam dużej wiedzy w tym zakresie. Podsumowując dużo teorii, mało praktyki. „W kapitalni.org wierzymy, że nauka przez doświadczenie jest najlepszą nauką i jest to clue do tego, żeby tę wiedzę przyswoić, utrwalić i żeby to nie było coś, o czym się dowiemy i o czym bardzo szybko zapomnimy.” - opowiada Agnieszka Szczepanik.

Misja platformy kapitalni.org

Jak opowiada nasz rozmówca, przede wszystkim postawili sobie za cel edukować wszystkich ludzi, którzy są zainteresowani edukacją finansową tj. mają uświadomioną potrzebę. Ponadto postawili sobie również za cel dotarcie do osób, które uważają, że tematy finansowe ich nie dotyczą i w ten sposób odsuwają je od siebie. „Od momentu, kiedy wchodzimy na rynek pracy podejmujemy decyzje, które mają wpływ na nasze życie. Student, który kończy studia czy uczeń szkoły średniej powinien wiedzieć, jakie wybrać konto, w jakim banku, jak porównać oferty produktów finansowych czy w jaki sposób zrobić swój budżet domowy.” – zauważa Szczepanik.

Na tę chwilę w platformie kapitalni.org postawili na elementy grywalizacyjne. Na czym właściwie to polega? „Taki użytkownik przyswaja wiedzę, uzyskuje punkty oznaczenia, certyfikaty, dyplomy. To go motywuje do tego, żeby iść coraz dalej.” – komentuje nasz rozmówca. Jest to połączenie elementu zabawy, rozrywki z elementem rywalizacji oraz najważniejszym – edukacji. Trzeci etap będzie grywalny. Jest w planach stworzenie gry z kategorii serious games, w której decyzje podejmowane przez użytkownika będą miały wpływ na scenariusz. Będzie to wirtualne środowisko, gdzie każdy będzie mógł testować swoje problemy.

Darmowe pożyczki
Netcredit
2000 zł / 30 dni
Extraportfel
2000 zł / 45 dni
LendOn
1500 zł / 30 dni
MoneyMan
1500 zł / 30 dni

Dodaj komentarz

##    ##    ###    ########  ##     ## ########  
##   ##    ## ##   ##     ## ##     ## ##     ## 
##  ##    ##   ##  ##     ## ##     ## ##     ## 
#####    ##     ## ##     ## ##     ## ##     ## 
##  ##   ######### ##     ## ##     ## ##     ## 
##   ##  ##     ## ##     ## ##     ## ##     ## 
##    ## ##     ## ########   #######  ########  

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola