Mobilne aplikacje bankowe i pozabankowe

Wyobraźmy sobie życie bez telefonu komórkowego. Na pewno niejeden z nas od razu szeroko otworzył oczy, myśląc sobie – przecież to niemożliwe. O ile osoby starsze pamiętają czasy bez smartfonów i niekiedy chętnie by do nich wróciły, o tyle dla osób młodych spędzenie nawet 24 godzin bez telefonu jest rzeczą niewykonalną. Smartfon stał się naszym nieodłącznym towarzyszem, a mobilne technologie zakradły się do każdej dziedziny naszego życia, również do sfery finansów. Przyczyniły się do wprowadzenia ogromnych zmian. Jakich? Z wielu rozwiązań na pewno już nie raz korzystałeś.

Czy telefony zawładnęły naszymi finansami?

Mobilne technologie zawładnęły naszym życiem

Według ostatnich badań, nie tylko dotykamy telefonu średnio 2617 razy na dobę, lecz także w ciągu 24 godzin poświęcamy mu średnio dwie i pół godziny. Najbardziej ekstremalni użytkownicy telefonów używają ich przez około 4 godziny dziennie (DScout, badanie „Putting a Finger on Our Phone Obsession”, 2016 r.). Jakie są cele korzystania z komórek? Służą nam do wykonywania połączeń głosowych, przesyłania wiadomości tekstowych, udzielania się w serwisach społecznościowych, robienia zakupów przez internet, grania w gry i oglądania video. Nie potrafimy wyobrazić sobie dnia bez smartfona, a mobilna rewolucja dotknęła również finansów, pozwalając zaciągać chwilówki przez internet. Większość z nas zna już pojęcie FinTechu, czyli nowoczesnych technologii w usługach finansowych. Branża FinTech kompletnie zmieniła sektor bankowy i pozabankowy, dostarczając klientom zupełnie nowe możliwości.

Mobilne pożyczki – jak pożyczać przez telefon?

Sektor pozabankowy doskonale poradził sobie z pojawiającymi się na rynku nowościami. Z zapałem zaczęto wdrażać nowoczesne rozwiązania, zapewniając klientom lepszy i łatwiejszy dostęp do pożyczek online. Klienci szybko odnaleźli się w nowej sytuacji, a jak wskazują badania, obecnie aż 30% internetowych chwilówek zaciąganych jest za pomocą smartfonów bądź innych urządzeń mobilnych (badania Pozyczkaportal.pl). Najczęściej z takiego rozwiązania korzystają osoby młode. Według danych statystycznych zebranych przez NWAI Dom Maklerski S.A., aż co szósty klient najczęściej sięgający po pożyczkę online znajduje się w przedziale wiekowym 18-24 lata. Kolejne 24 proc. pożyczkobiorców to osoby w wieku od 25 do 34 roku życia.

W jaki sposób pożyczać przez telefon? Przede wszystkim możemy to zrobić z dowolnego miejsca o dowolnej godzinie - wystarczy dostęp do internetu. Wykorzystując do pożyczania aplikację, w ciągu kilku minut założymy swój profil i wypełnimy wniosek pożyczkowy. Przez telefon możemy także sprawdzać i zarządzać swoim kontem, na bieżąco orientując się w kwocie pozostałej do spłaty. Coraz więcej firm gwarantuje pożyczanie przez telefon, a pośród nich znajduje się m.in. Vivus oraz Zaplo.

Szybkie, ale rozsądne pożyczanie

Chociaż mobilne pożyczanie pozwala na błyskawiczny dostęp do oferty i uzyskanie pieniędzy w kilka minut, pozostańmy rozsądni. Tutaj szczególnie istotne jest pamiętanie o dobrych nawykach przy braniu pożyczek. Pierwszym krokiem zawsze powinno być przeanalizowanie swojej sytuacji finansowej. To od naszych dochodów i wydatków w głównej mierze zależy wysokość pożyczki, jaką możemy zaciągnąć. Ponadto musimy pamiętać o wyborze odpowiedzialnego pożyczkodawcy oraz przemyślanym wybraniu konkretnej oferty. W tym najbardziej pomocne będą rankingi chwilówek. Eksperci, którzy je przygotowują, uwzględniają w zestawieniach tylko opłacalne propozycje pożyczek. Korzystając z jednej z takich ofert, poprawimy swoją sytuację finansową i uregulujemy opłaty, na które dotąd brakowało nam gotówki.

Bankowość elektroniczna – co nam daje?

Czy sektor bankowy z równie dużym zapałem czerpie z nowoczesnych rozwiązań?  Bankowość elektroniczna nie jest nowym pojęciem, ale czy banki są gotowe na zmiany, jakie stawiają przed nimi dzisiejsze technologie? Od momentu, kiedy w 1995 roku Security First Network Bank w Stanach Zjednoczonych jako pierwszy umożliwił klientom korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem internetu, wiele się zmieniło. Banki uznawane są za tradycyjne instytucje i tak naprawdę wcale nie jest im łatwo dostosować się do nowej rzeczywistości. Jednak instytucje bankowe coraz baczniej przyglądają się zmianom i coraz chętniej z nich korzystają. Startup-owe FinTechy z wrogów stają się partnerami. Szczególnie, że aż 86 proc. startupów pragnie współpracować z liderami branżowymi, głównie z tego powodu, że mają dostęp do znacznie większych baz klientów (Roland Berger, badanie "FinTech w Europie – Wyzwaniem i Partnerem"). Ludzie również są coraz mocniej zniechęceni mozolną weryfikacją klientów przy korzystaniu z bankowych produktów finansowych, powolną obsługą i wysokimi kosztami prowadzenia wszelkich operacji. Dlatego instytucje bankowe postanowiły wspierać innowacje i podążać za trendami, wprowadzając m.in. bankowość mobilną. Przede wszystkim pozwala ona na przeprowadzanie operacji na rachunku bankowym, bez względu na miejsce i czas. A to nie jedyna zaleta i nie jedyna usługa, jaką w związku z nowoczesnymi technologiami oferują banki.

Czy mobilne aplikacje bankowe są bezpieczne?

Wiele osób nie korzysta z aplikacji bankowych z obawy o swoje bezpieczeństwo. Zupełnie bezpodstawnie, ponieważ mobilne aplikacje nie zagrażają naszemu bezpieczeństwu, a korzystanie z nich jest bardzo proste. Wystarczy ściągnąć aplikację na telefon i cieszyć się licznymi funkcjonalnościami, w zależności od tego, jakich usług potrzebujemy. Możemy przeprowadzać transakcje finansowe, zamawiać karty kredytowe, zakładać lokaty, a nawet – brać pożyczki gotówkowe. Bankowe aplikacje na smartfona cały czas poszerzają pakiet dostępnych usług, ponieważ nieustannie podpatrują rozwiązania fintechowe w Polsce i za granicą, starając się jak najwięcej z nich czerpać.

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej?

Korzystanie z bankowości mobilnej będzie bardzo bezpieczne, jeśli będziemy trzymać się kilku zasad. Na smartfonie powinniśmy zawsze zakładać silne hasła, ściągać sprawdzone aplikacje bankowe oraz przeprowadzać aktualizacje naszych telefonów i zainstalowanego w nim oprogramowania. To tylko kilka podstawowych zaleceń, które powinny nam towarzyszyć przy uruchamianiu mobilnych aplikacji bankowych.  Zasady są proste, ale bardzo często o nich zapominamy – to poważny błąd. Podobne reguły powinny nam towarzyszyć, kiedy chcemy brać pożyczkę, nie martwiąc się o swoje dane osobowe. Dzięki temu logowanie na konto bankowe bądź profil założony na stronie instytucji pozabankowej będzie nie tylko wygodne, lecz także bezpieczne.

Nowoczesne usługi finansowe

Z aplikacji pozwalających zarządzać finansami do 2018 roku będzie korzystać aż 7,5 mln Polaków. Nowoczesne usługi finansowe stale się rozwijają, a liczba klientów, którzy używają bankowości elektronicznej wzrosła aż do 33 mln osób. Dostęp do bankowych aplikacji mobilnych ma obecnie 5 mln Polaków, w przyszłym roku ma być ich 7,5 mln. Szacuje się, że w ciągu kilku kolejnych la, ich użytkownikami stanie się 90 proc. osób mieszkających w Polsce (badania Związku Banków Polskich). Banki nie ustają we wprowadzaniu nowości – możliwe jest logowanie kciukiem, a nowym trendem jest biometria głosowa.

Pośród nowoczesnych usług finansowych znajduje się nie tylko bankowość mobilna, lecz także BlueCash, BitcoinWallet oraz Blockchain. BluseCash, czyli szybkie przelewy internetowe, skracają czas przesyłania gotówki do 10 minut. BitcoinWallet z kolei służy jako sejf do przechowywania bitcoinów. Bitcoin jest walutą internetu – można ją wysłać do dowolnego miejsca na świecie, bez pośredników, a więc bez prowizji i limitów. Blockchain zaś służy do przechowywania oraz przesyłania informacji dotyczących transakcji, jakie zawieramy w internecie. Informacje są zawarte w blokach danych, tworzących łańcuchy, pozwalające na stworzenie zbiorowej księgi rachunkowej. Warto orientować się w nowoczesnych usługach, tym bardziej, że cały czas wzrasta liczba ich zwolenników. Bankowość nieustannie się rozwija, dlatego warto korzystać z możliwości, jakie nam zapewnia.

Darmowe pożyczki
Netcredit
2000 zł / 30 dni
Extraportfel
2000 zł / 45 dni
MoneyMan
1500 zł / 30 dni
Smart Pożyczka
3000 zł / 30 dni
Kuki.pl
3000 zł / 30 dni
Ferratum Money
1500 zł / 60 dni
Visset
1000 zł / 30 dni
LendOn
1500 zł / 30 dni
Polożyczka
1000 zł / 30 dni
Pożyczka Plus
2000 zł / 45 dni
Vivus
3000 zł / 30 dni
Miloan
1500 zł / 30 dni
Tani Kredyt
3100 zł / 30 dni
Ale gotówka
2000 zł / 30 dni
Filarum
1000 zł / 30 dni
Wandoo
2500 zł / 30 dni
Szybka Gotówka
2000 zł / 30 dni
Chwilówkomat
2000 zł / 30 dni
Via SMS
1500 zł / 30 dni
Credit
2000 zł / 30 dni
Wonga
1500 zł / 60 dni

Dodaj komentarz

##     ## ######## ##     ## ##     ##       ## 
##     ## ##       ##     ## ##     ##       ## 
##     ## ##       ##     ## ##     ##       ## 
##     ## ######   ##     ## ##     ##       ## 
 ##   ##  ##        ##   ##  ##     ## ##    ## 
  ## ##   ##         ## ##   ##     ## ##    ## 
   ###    ########    ###     #######   ######  

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola

zenek 2017-04-25 20:16:06 #732
bankowość internetowa, szybkie pożyczki online, bluecash- świat idzie do przodu, rynek fintech sie rozwija- a wszystko dla naszej wygody- glupota jest sie tego bać i z tego niekorzystać. ale strach wynika z niewiedzy.
Monia 2017-04-25 19:24:51 #729
Nie ma się co oszukiwać internet, smartphone i nowoczesne technologie to synonim WYGODY. Każdy kto choć raz musiał wnosić zakupy (w tym zgrzewki wody i wielkie paki proszków do prania) na X piętro wie, że zakupy przez internet z dostawa pod same drzwi to wygoda! Każdy kto potrzebował na gwałt kasy i wnioskował o pożyczke przez internet i miał kase na koncie w 15 minut przyzna mi racje. To wygoda, oszczednośc czasu (który jest coraz cenniejszy w dzisiejszych czasach) i mniejszy stres (bo nie trzeba się tyle użerać z "czynnikiem ludzkim"). Zatem korzystajmy z tego co przynosi nam XXI wiek i rozwijajmy się dalej- niech życie będzie juz tylko latwiejsze!

2.0