Czy przez sztuczną inteligencję będzie mniej pracowników?

Artificial Intelligence to sztuczna inteligencja, która do 2020 roku ma przejąć w większej części komunikację międzyludzką. Niesie za sobą wiele zalet. Ułatwia porozumiewanie się, zwiększa jakość kontaktu z klientem oraz poprawia automatyzację wielu procesów. Jakie więc obawy z nią związane mają respondenci badania przeprowadzonego przez ekspertów fintech?

Szacuje się, że do 2020 roku ubędzie 85 proc. interakcji z klientami.

Artificial Intelligence zastąpi do 2020 roku 86 proc. interakcji z klientami

Artificial Intelligence to pojęcie coraz częściej pojawiające się w mediach. Kryje się pod nim sztuczna inteligencja, która wbrew pozytywnym aspektom, wzbudza spore obawy. Mówi się, że do 2020 roku AI przejmie 86 proc. interakcji z klientami. Już teraz sztuczną inteligencję wdrożyło w swoje działania wiele firm. Mówią to badania przeprowadzone przez Ipsos w maju i czerwcu w siedmiu krajach.

Respondenci zapytani o obawy związane z technologią twierdzą, że boją się o swoje zatrudnienie i wysokość zarobków. Na te czynniki wskazało aż 50 proc. badanych. Spore obawy wzbudza także większa kontrola poprzez podsłuch. 76 proc. ankietowanych boi się zwiększonego dozoru w miejscu zatrudnienia.

Zalety AI w sektorze fintech

Prócz obaw, które dotyczą wdrożenia sztucznej inteligencji do sektora biznesu, istnieje wiele zalet, na które wskazują badania. Artificial Intelligence ułatwi przede wszystkim pracę wielu działów. Według Michała Paplińskiego, Country Manager w TWINO (właściciel NetCredit i InCredit), procesy będą bardziej zautomatyzowane, dodatkowo zwiększy się jakość kontaktu z klientem. Chatboty, elektroniczne portfele i wirtualni doradcy finansowi zapewnią bardziej spersonalizowaną i bezproblemową obsługę oraz dostosują ofertę do indywidualnych potrzeb klientów. W ciągu najbliższych dwóch lat komunikacja z klientami ma się odbywać głównie za pomocą sztucznej inteligencji.

Dziś możemy zobaczyć jak technologia sprawdza się w codziennym życiu korzystając np. z serwisów oferujących chwilówki online bez wychodzenia z domu. Również chatboty, które pomagają nam w szybki sposób złożyć reklamację w sieci są przykładem działania Al. Mimo, że technologia nie spełnia jeszcze wszystkich działań, z każdym krokiem jest bliżej posiadania ludzkich umiejętności.

Mimo, że ze sztuczną inteligencją wiąże się wiele obaw, wierzę, że coraz prężniej będzie ona zdobywała swoich zwolenników. Nie tylko ułatwia funkcjonowanie w otaczającym nas świecie, ale także dostarcza cennej wiedzy, dlatego jej zastosowanie przyda się każdemu z nas. - komentuje Maciej Suwik, ekspert Loando.pl

Aktualności

Kontomatik przeprowadzi drugą edycję warsztatów o PSD2

22 listopada w Warszawie odbędzie się druga edycja...

VI edycja IT Future Expo - relacja z targów

W dniach 19-20 września odbyła się szósta już edycja...

Dodaj komentarz

######## ##    ## ##    ##    ###    ########  
   ##     ##  ##  ##   ##    ## ##   ##     ## 
   ##      ####   ##  ##    ##   ##  ##     ## 
   ##       ##    #####    ##     ## ########  
   ##       ##    ##  ##   ######### ##     ## 
   ##       ##    ##   ##  ##     ## ##     ## 
   ##       ##    ##    ## ##     ## ########  

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola