Wywiad z Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo - Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego

Podczas XIV edycji Kongresu Consumer Finance o wywiad została poproszona Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo - Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego. Mówiła o odpowiedzialnym pożyczaniu oraz odpowiedzialności pożyczkobiorcy. Jej zdaniem, firmy pożyczkowe i banki powinny przejąć część odpowiedzialności za pożyczanie na siebie.

Odpowiedzialne pożyczanie a odpowiedzialność klienta firmy pożyczkowej

Podczas XIV edycji Kongresu Consumer Finance, który miał miejsce w dniach 6-7 grudnia 2018 roku w Centrum Kongresowym w Warszawie, o udzielenie wywiadu została poproszona Izabela Dąbrowska - Antoniak-Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo - Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego. Mówiła ona o odpowiedzialnym pożyczaniu. Pani Dąbrowska - Antoniak stwierdziła, iż odpowiedzialność pożyczania spada w pewnym stopniu na klienta instytucji pozabankowej. To on ma obowiązek dbania o spłatę rat z odsetkami w określonych w umowie terminach.

To również na nim ciążą konsekwencje nieterminowego regulowania zadłużenia. Natomiast z punktu widzenia Rzecznika Finansowego, w opinii Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo - Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego, firmy pożyczkowe i banki powinny przejąć część odpowiedzialności na siebie. Klient nie jest bowiem profesjonalistą. Nie potrafi w dobry sposób wyliczyć wszelkich opłat związanych z zaciąganym zobowiązaniem finansowym. Nie umie również wyczuć zagrożenia napływającego ze strony pożyczek czy kredytów, które zaciąga w momencie kiepskiej sytuacji finansowej.

Odpowiedzialność polskich firm pożyczkowych

Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo - Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego została zapytana o odpowiedzialność polskich firm pożyczkowych w kwestii odpowiedzialnego udzielania pożyczek. Stwierdziła, że z punktu widzenia Rzecznika Finansowego, firmy pożyczkowe nie są instytucjami odpowiedzialnymi, ponieważ zgłaszają się do niego pożyczkobiorcy z problemami pożyczkowymi. Dodała również, że nie docierają do nich zadowoleni klienci firm pożyczkowych, którzy otrzymali pożyczki przyznane na odpowiedzialnych zasadach. Pani Izabela Dąbrowska - Antoniak stwierdziła też, że klienci zaciągają zobowiązania finansowe, o które nawet nie powinni wnioskować.

Dodaj komentarz

##     ##    ###    ######## ######## ##     ## 
###   ###   ## ##   ##       ##       ###   ### 
#### ####  ##   ##  ##       ##       #### #### 
## ### ## ##     ## ######   ######   ## ### ## 
##     ## ######### ##       ##       ##     ## 
##     ## ##     ## ##       ##       ##     ## 
##     ## ##     ## ##       ######## ##     ## 

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola

Komentarze