Wywiad ze Szczepanem Bentynem, CEO Pracowni Nowych Technologii
28 listopada, to data bezprecedensowa. Tego dnia w warszawskiej siedzibie firmy Oracle odbyła się pierwsza edycja Warsaw Startups and Fintech Day. Jednym z prelegentów był Szczepan Bentyn, CEO Pracowni Nowych Technologii sp. z o.o. oraz twórca BentynCoin. Ekspert opowiedział nam jak efektywnie wprowadzić swoją markę na giełdę.
Token kryptograficzny - najlepszy sposób na wprowadzenie marki osobistej na giełdę
Zdaniem Szczepana Bentyna, najprościej markę osobistą wprowadzić na giełdę, za pomocą tokenu kryptograficznego. W tym celu powinno się stworzyć inteligentny kontakt, który nadzoruje stan wszystkich tokenów. Co więcej, sam kontakt jest swego rodzaju personalną kryptowalutą. Zdaniem eksperta, kryptowaluta jest obojętna technologicznie i w związku z tym każda giełda może ją notować.
Szczepan Bentyn zapewnia, że własną kryptowalutę można wygenerować na smartfonie. Procedura jest bardzo łatwa i zajmuje zaledwie 3 minuty. Jednak prawdziwym wyzwaniem jest nadanie stworzonemu produktowi wartości. Kluczową sprawą jest nakłonienie potencjalnego klienta do kupna kryptowaluty. Gdyby jakiś znany piłkarz, czy gwiazda sportu, mieliby swoją kryptowalutę i nie byłaby ona notowana na żadnej giełdzie, na pewno znaleźliby się ludzie, którzy i tak chcieliby ją kupić. - podkreśla Bentyn.
Nie potrzebujemy giełd, potrzebujemy klienta
Ekspert uważa, że giełdy są zbędne. Dlatego, że najważniejszą wartością jest klient. Sama giełda zwiększa jedynie płynność. Oczywiście w takim przypadku istotna jest wycena. Najpowszechniejszymi sposobami oszacowania wartości są: zdyskontowane przepływy pieniężne, metody dochodowe itd.
Bentyn podkreśla, że wartość jest czymś abstrakcyjnym i trudno powiedzieć, jak ją nadać. Jego zdaniem powinno się ją budować w oparciu o zaufanie. W rzeczywistości wartość tokena jest wartością zaufania rynku do danej osoby.
Dodaj komentarz
Komentarze