Prestito
Z uwagi na zaprzestanie aktywnej działalności w zakresie udzielania pożyczek przez Prestito, Loando podjęło decyzję o zerwaniu współpracy z firmą. Choć Prestito nie wydało oficjalnego komunikatu o zakończeniu działalności, zauważalny jest brak możliwości składania nowych wniosków oraz wyłączenie kanałów sprzedaży. Tym samym Loando uznało kontynuację współpracy za bezcelowo i podjęło decyzję o zakończeniu relacji partnerskiej.
- Prestito oferuje pierwszą pożyczkę za darmo do 3000 zł z 40-dniowym okresem spłaty.
- Klienci mogą skorzystać z automatycznego rozłożenia niespłaconej pożyczki na 12 rat bez kar i monitów.
- Wymagania są minimalne – brak konieczności dostarczania zaświadczeń o zatrudnieniu lub zarobkach.
- Pożyczkodawca oferuje szybką i prostą weryfikację tożsamości online za pomocą Kontomatik lub selfie.
- Prestito obsługuje klientów w wieku od 21 do 79 lat, weryfikując ich w bazach dłużników takich jak BIK, BIG i ERIF.
Podstawowe informacje o pożyczce Prestito
Prestito to nowa marka pożyczkowa, która właśnie weszła na rynek chwilówek. Firma proponuje pierwszą pożyczkę za darmo w maksymalnej wysokości 3000 zł przy 40-dniowym terminie spłaty.
- Prestito łączy pożyczki krótkoterminowe z innowacyjnymi i ciekawymi rozwiązaniami.
- Zarówno dla nowych, jak i stałych klientów oferuje pożyczki od 1000 do 3000 zł, a okres kredytowania to zawsze 40 dni.
- Pożyczkodawca nie wymaga zaświadczenia o zatrudnieniu czy zarobkach.
- Automatyczne rozłożenie niespłaconej pożyczki na 12 rat (bez kar umownych, monitów czy windykacji) to kolejny ciekawy aspekt ich oferty.
Warunki pożyczki Prestito
Kwota | 1 000-3 000 zł |
Okres spłaty | 40 dni |
RRSO | -% |
Warunki pożyczki Prestito to maksymalnie 3 000 zł na 40 dni. Całość kwoty jest dostępna już od pierwszego kontaktu z firmą. Termin spłaty to stałe 40 dni. Pierwsza pożyczka oferowana jest z oprocentowaniem rocznym na poziomie 0%, bez dodatkowych opłat. Spłacamy więc tylko kwotę, którą pożyczyliśmy.
Opłaty dodatkowe w Prestito
Opłaty dodatkowe w Prestito nie istnieją. Co wyjątkowe na rynku, nie istnieją nawet w przypadku niespłacenia pożyczki w terminie! Firma zamiast nakładać odsetki karne, automatycznie rozkłada płatność na 12 wygodnych rat. Dopiero w przypadku nie spłacenia nawet tak rozłożonej pożyczki wszczyna postępowanie windykacyjne.
Wymagania Prestito
Wymagania Prestito nie są trudne do spełnienia. Oferta firmy skierowana jest do obywateli Polski, przebywających na terenie kraju, w wieku od 21 do 79 lat. Do wzięcia pożyczki będziemy potrzebowali adresu e-mail, konta w banku oraz telefonu komórkowego. Pożyczkodawca nie wymaga od klientów potwierdzenia zatrudnienia ani zaświadczenia o zarobkach. Weryfikuje za to swoich klientów w rejestrach osób zadłużonych i bazach informacji kredytowej (BIK, BIG, BIG InfoMonitor, ERIF, KRD, KBIG).
Jak wziąć pożyczkę w Prestito
Aby wziąć pożyczkę w Prestito wykonaj 5 kroków.
- Wybierz kwotę pożyczki przy pomocy suwaka na kalkulatorze w stronie Prestito.pl
- Naciśnij przycisk “weź pożyczkę” i przejdź do kilkuetapowego formularza
- Podaj swój adres e-mail, numer telefonu komórkowego oraz zatwierdź regulamin
- Zweryfikuj swoją tożsamość przy pomocy systemu Kontomatik lub wykonaj “selfie” i dołącz je do czytelnej fotografii dowodu osobistego
- Udziel internetowo pełnomocnictwa AIQLABS Sp. z o.o. (właściciel marki Prestito), by podpisała w twoim imieniu umowę lub podpisz umowę w wersji papierowej, którą dostarczy kurier i oczekuj na przelew środków
Wyboru kwoty klienci dokonują z zakresu 1000 - 3000 zł. Okres spłaty jest zawsze taki sam i wynosi 40 dni. Jednak tym razem nie musimy martwić się o konsekwencje nieprzewidzianych problemów ze spłatą. Prestito oferuje bowiem automatyczne przedłużenie kwoty pożyczki na 12 rat (RRSO: 141,92%). Klient nie musi składać nawet wniosku o przedłużenie spłaty, nie czekają go kary umowne, nie musi się też obawiać windykacji. Jest to niewątpliwie jeden z najmocniejszych punktów w ofercie tego pożyczkodawcy.
Jeśli chodzi o weryfikację tożsamości, mamy do wyboru dwie drogi. W pierwszej skorzystać możemy z systemu weryfikacji przez bankowość internetową Kontomatik. Jest to bardzo szybka i prosta metoda oparta o szyfrowe logowanie do konta bankowego. Z pewnością znana jest ona większości klientów. Jednak to druga z dostępnych dróg wyróżnia tego pożyczkodawcę na rynku. Potrzebny będzie nam jedynie… telefon komórkowy i wbudowany w niego aparat. Musimy wykonać zdjęcie typu “selfie” (zdjęcie twarzy) i dołączyć je do fotografii dowodu osobistego. By jeszcze przyspieszyć proces składania wniosku system Prestito automatycznie odczyta nasze dane i uzupełni nimi wniosek. Kolejne minuty po stronie klienta zaoszczędzone.
Jednak tu nie kończą się udogodnienia dla klientów. Otóż aby podpisać umowę nie musimy czekać na jej papierową wersję, a następnie odsyłać jej do pożyczkodawcy. Zamiast tego możemy udzielić internetowo pełnomocnictwa firmie AIQLABS Sp. z o.o. (która jest właścicielem marki Prestito), by to ona podpisała umowę w naszym imieniu.
W ten sposób przeszliśmy wszystkie etapy konieczne do przyznania pożyczki. Jeżeli otrzymamy pozytywną decyzję, środki zostaną przelane na wskazane przez nas konto. W przypadku, gdy decyzja jest negatywna Prestito pozwala na ponowne staranie się o pożyczkę po upływie 30 dni od wydania odmownej decyzji.
Jak spłacać pożyczkę Prestito
Aby spłacać pożyczkę Prestito
Jeżeli jednak będziemy mieli problem ze spłaceniem zobowiązania, to Prestito przygotowało dla nas automatyczne rozłożenie pożyczki na 12 rat. Co ważnie nie tylko nie musimy składać o to dodatkowego wniosku, ale też ominą nas nieprzyjemności związane z windykacją. Nic nie stoi na przeszkodzie, by spłacić tę pożyczkę przedterminowo - nie czekają nas z tego tytułu żadne dodatkowe koszty. Szczegóły tego rozwiązania znajdziemy w regulaminach na stronie pożyczkodawcy i u konsultantów, którzy czekają na nasz telefon od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17.
Procedura reklamacyjna w Prestito
Procedura reklamacyjna w Prestito
Procedura reklamacyjna w Prestito rozpoczyna się od poinformowania firmy o zaistniałym problemie. Zaleca się, aby zgłoszenie było możliwie jak najbardziej szczegółowe i zawierało opis sytuacji oraz oczekiwania klienta co do sposobu rozwiązania sprawy. Można tego dokonać, korzystając z oficjalnych kanałów kontaktu udostępnianych przez Prestito – najczęściej jest to adres e-mail, adres korespondencyjny do wysyłki listów, a czasem również specjalny formularz na stronie internetowej firmy. Po otrzymaniu kompletnego zgłoszenia, Prestito przystępuje do jego analizy i zgodnie z obowiązującymi przepisami, udziela odpowiedzi zazwyczaj w ciągu 30 dni. W sytuacjach wymagających bardziej dogłębnego zbadania sprawy, termin ten może ulec wydłużeniu do 60 dni, o czym klient powinien zostać uprzedzony.
W sytuacji, gdy odpowiedź udzielona przez Prestito nie jest dla klienta satysfakcjonująca, lub gdyby firma nie ustosunkowała się do reklamacji w przewidzianym terminie, klient nabywa prawo do poszukiwania wsparcia u Rzecznika Finansowego. Jest to instytucja powołana do ochrony praw klientów rynku finansowego, która może pomóc w pozasądowym rozwiązaniu sporu. Na stronie internetowej Rzecznika Finansowego znajdują się wszelkie niezbędne informacje dotyczące tego, jak skorzystać z jego pomocy.
Dodatkowo, dla umów zawieranych drogą elektroniczną, istnieje również możliwość skorzystania z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution). Platforma ta została stworzona, aby ułatwić konsumentom i przedsiębiorcom z Unii Europejskiej rozwiązywanie sporów dotyczących transakcji internetowych bez konieczności angażowania sądu. Dostęp do platformy ODR jest możliwy poprzez dedykowaną stronę internetową Komisji Europejskiej. Jest to alternatywna ścieżka, która może przyspieszyć rozwiązanie ewentualnego konfliktu.
Należy jednak pamiętać, że zarówno Rzecznik Finansowy, jak i platforma ODR, są instancjami, do których warto się zwrócić po wyczerpaniu możliwości polubownego rozwiązania sprawy bezpośrednio z Prestito.
Zalety i wady
- Chwilówka dostępna na kwotę do 5000 złotych
- Możliwość przedłużenia terminu spłaty
- Prosta weryfikacja usługą Kontomatik
- Brak konieczności przedłożenia zaświadczenia o dochodach
- Benefity dla stałych klientów
- Możliwość posiadania tylko jednego zadłużenia w danym momencie
- Maksymalny wiek pożyczkobiorcy to jedynie 65 lat
- Weryfikacja w bazach dłużników