Aplikacja mobilna od PKO BP i Inteligo - IKO

Zastanawiasz się nad tym, czy warto korzystać z aplikacji IKO? Przedstawiamy funkcje aplikacji od PKO BP oraz jej ocenę. Podajemy też w jaki sposób po raz pierwszy zalogować się w IKO i w jaki sposób aktywować aplikację.

Aplikacja mobilna od PKO BP i Inteligo - IKO
1.
Zobacz
(2)
2.
Zobacz
(8)
3.
Zobacz
(6)
Zobacz cały Ranking kont osobistych - listopad 2024
  1. Funkcje aplikacji mobilnej IKO
  2. Dodatkowe funkcjonalności, promocje
  3. Ustawienia
  4. Jak zacząć korzystać z aplikacji? Instalacja, aktywacja i pierwsze logowanie.
  5. Pomocy! Nie mogę się zalogować do aplikacji IKO!
  6. Czy aplikacja mobilna PKO BP jest bezpieczna?
  7. Opinia o aplikacji IKO - wady i zalety

Funkcje aplikacji mobilnej IKO

Po aktywacji IKO zyskujemy dostęp do właściwie wszystkich zwykłych funkcji konta osobistego oraz dodatkowych produktów PKO BP. Poszczególne funkcje aplikacji to m.in:

  • Kody BLIK.
  • Czeki BLIK (kody BLIK do późniejszego wykorzystania).
  • Możliwość dodania zaufanych sklepów i dokonywania w nich zakupów bez kodów BLIK.
  • Kupowanie biletów komunikacji miejskiej i parkingowych.
  • Przelewy, w tym przelewy podatkowe, na telefon, zagraniczne i natychmiastowe.
  • Kantor PKO BP.
  • Western Union.
  • Płatność zbliżeniowa telefonem.
  • Kody QR zamiast danych przelewów.
  • Doładowanie telefonu.
  • Kontakt z bankiem.
  • Dostęp do aktywnych wniosków i umów z bankiem.
  • Historia operacji na koncie.
  • Oferta banku (kredyty, lokaty).
  • Dostęp do kart płatniczych, w tym kart kredytowych.
  • Aktywne kredyty i lokaty.
  • Powiadomienia o zdarzeniach na koncie.
  • Skarbonki oszczędnościowe.
  • Ubezpieczenia.

Domyślny limit operacji na aplikacji IKO wynosi 20 przelewów oraz 3000 zł dla przelewów i operacji kodem BLIK. W serwisie transakcyjnym banku limity można dowolnie zmieniać (przez zakładkę IKO), jednak ogólna liczba dziennych transakcji nie może nigdy przekroczyć 100. Przelewy natychmiastowo są osobno ograniczone dla wszystkich kanałów bankowości PKO BP. Pojedynczy przelew nie może przekroczyć kwoty 3000 zł, a ogólnie dziennny limit takich operacji wynosi 6000 zł.

Dodatkowe funkcjonalności, promocje

Polecaj IKO - za każdą osobę, którą zachęcisz do korzystania z aplikacji IKO osobiste otrzymasz kod o wartości 20 zł do wykorzystania na Allegro. Wystarczy zalogować się do apki i w menu w lewym górnym rogu wybrać poleć IKO. Po podaniu numeru telefonu i nazwy odbiorcy kliknij poleć. Do wybranej osoby wysłany zostanie SMS z linkiem do pobrania aplikacji. Jeżeli aplikacja zostanie aktywowana na podany numer telefonu, to otrzymasz bonus.

Z poziomu aplikacji można wesprzeć wybraną inicjatywę Fundacji PKO BP. Możliwe cele to:

  • Walka z koronawirusem.
  • PKO Bieg Charytatywny.
  • Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa.
  • Edukacja - wsparcie projektów naukowych i alternatywnych form nauczania.
  • Nadzieja - wsparcie dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych, wychowanków domów dziecka i rodzin zastępczych oraz osób niepełnosprawnych.

Ustawienia iko

Aplikację IKO można modyfikować dostosowując ją do swoich potrzeb. Odbywa się to przez przeciąganie pożądanych ikon na pasek nawigacyjny, dodawanie skrótów i tworzenie indywidualnego ekranu startowego, w tym podglądu salda konta bez logowania. Dostęp do dodatkowych opcji poszczególnych funkcji aplikacji IKO można uzyskać przez kliknięcie trzech kropek przy danym widżecie.

W ustawieniach aplikacji można włączyć logowanie biometryczne. Wystarczy wybrać menu w górnym lewym rogu, kliknąć na zębatkę z napisem ustawienia i z dolnej części listy wybrać logowanie odciskiem palca. Po potwierdzeniu odcisku będzie można logować się do aplikacji i potwierdzać operacje bez użycia kodu PIN. W telefonach z np. rozpoznawaniem twarzy dostępne są również inne opcje logowania biometrycznego

Jak zacząć korzystać z aplikacji? Instalacja, aktywacja i pierwsze logowanie.

Do instalacji aplikacji konieczne jest spełnienie wymagań technicznych. Należy posiadać telefon z systemem operacyjnym co najmniej w wersji Android 4,1, iOS 9.x lub Windows Phone 8.1. Maksymalny limit urządzeń na których można zainstalować IKO wynosi trzy.

Aplikacja IKO jest dostępna w następujących sklepach z aplikacjami:

  • Google Play
  • App Store
  • Huawei App Gallery
  • Sklep Microsoft

Aplikacja może działać w dwóch trybach: aktywnym i pasywnym. W trybie pasywnym możliwe jest jedynie informacji o kontach i produktach PKO, ale nie można wykonywać na niej żadnych operacji. W trybie aktywnym zyskujemy dostęp do wszystkich funkcji aplikacji. Do przejścia aplikacji w tryb aktywny konieczna jest aktywacja. Aby aktywować IKO:

  1. Otwórz aplikację i wybierz ‘Mam konto’.
  2. Kliknij ‘Rozpocznij’ i podaj swój numer klienta PKO BP lub Inteligo oraz hasło do iPKO lub Inteligo.
  3. Nadaj kod PIN do aplikacji.
  4. Kliknij aktywuj aplikację. Konieczne będzie potwierdzenie numeru telefonu.
  5. Kliknij wyślij SMS i nie modyfikuj treści wiadomości do banku.
  6. Wybierz metodę otrzymania kodu aktywacyjnego. Do wyboru są wiadomość od automatu głosowego lub kod z serwisu iPKO.
  7. W pierwszej opcji automat głosowy poda czterocyfrowy kod. W drugiej należy wejść w zakładkę IKO w serwisie internetowym iPKO i kliknąć generuj kod.
  8. Podaj kod w aplikacji.
  9. Aplikacja została w pełni aktywowana!

W przypadku instalacji IKO na nowym telefonie należy przejść proces aktywacji od nowa. Choć PKO BP deklaruje, że IKO może działać na trzech urządzeniach, to zalecane jest usunięcie poprzedniego powiązanego urządzenia w serwisie transakcyjnym.

Pomocy! Nie mogę się zalogować do aplikacji IKO!

Problemy z działaniem aplikacji mogą wynikać z przerwy technicznej w systemach banku Zazwyczaj taka przerwa trwa do kilku godzin i bank informuje o niej na ekranie logowania. Kolejną przyczyną może być błąd samej aplikacji albo naszego urządzenia. Należy wtedy poczekać do pojawienia się aktualizacji w sklepie z aplikacjami.

IKO może zostać zablokowana przez trzykrotne nieprawidłowe podanie numeru PIN. W takim przypadku należy wejść w swój serwis internetowy banku (w przeglądarce), wejść w zakładkę IKO i kliknąć na kafelek z odpowiednim urządzeniem. Po prawej części strony znajduje się link ‘zmień PIN do aplikacji’. Należy w niego kliknąć i podać kod autoryzacyjny (hasło SMS, kod z karty kodów jednorazowych lub token). Na stronie internetowej wyświetli się kod autoryzacyjny, który umożliwi nadanie nowego PIN w aplikacji.

W razie gdyby ten sposób nie podziałał, albo przyczyną jest błąd samego IKO można spróbować odinstalować aplikację i zainstalować ją ponownie ze sklepu z aplikacjami. Konieczne będzie przejście procesu aktywacji od nowa.

Czy aplikacja mobilna PKO BP jest bezpieczna?

Jako największy polski bank PKO BP przykłada szczególną uwagę do bezpieczeństwa. Pobranie IKO z zaufanego sklepu powinno gwarantować pełne bezpieczeństwo aplikacji. W razie wątpliwości zawsze można obniżyć limity transakcyjne w IKO, co zagwarantuje, że z aplikacji nie zostanie dokonane zbyt dużo operacji. Należy również dbać o aktualność IKO, ściągając nową wersję gdy tylko pojawi się taka możliwość.

Aplikacje bankowe są powszechnie uważane za bezpieczniejsze od serwisów transakcyjnych w przeglądarkach. Aplikację jest trudniej ‘podstawić’ w przeciwieństwie do strony internetowej, a dodatkowo logowanie do aplikacji przebiega biometrycznie, co eliminuje możliwość poznania numeru PIN przez osoby postronne.

Opinia o aplikacji IKO - wady i zalety

Aplikacja IKO należy do najlepiej ocenianych aplikacji bankowych w sklepie internetowym Google Play. Ponad 360 tys. osób wystawiło jej średnią ocenę 4,8, co jest jedną z najwyższych ocen nie tylko wśród wszystkich aplikacji bankowych, ale w ogóle wśród aplikacji w całym sklepie. W 2019 roku IKO zyskała tytuł najlepiej ocenianej aplikacji bankowej na świecie według rankingu brytyjskiego Retail Bankier. Podobnie wysoko IKO jest ocenia w App Store. Jak widać bankowość mobilna PKO BP jest bardzo popularna (ponad 5 mln pobrań) i ułatwiła milionom ludzi kontakt z bankiem. Jakie są wady i zalety IKO?

Zalety:

  • Jedna z najlepiej ocenianych aplikacji bankowych.
  • Dostęp do BLIK, w tym czeków BLIK.
  • Płatności zbliżeniowe telefonem.
  • Prosta i szybko działająca aplikacja.
  • Logowanie biometryczne.
  • Program poleceń.

Wady:

  • Brak integracji z portfelem wirtualnym Google Pay.

Artykuły

Pożyczki społecznościowe - poradnik i opinie!

Kiedy brakuje nam pieniędzy, pierwszą myślą jest pożyczka...

Ustawa antylichwiarska - najważniejsze informacje

Można śmiało stwierdzić, że klientów instytucji pozabankowych...

Pożyczka dla bezrobotnych – chwilówki dla osób bez zatrudnienia

Według danych GUS z 2018 roku, bezrobocie spada, ale...

Kredyt na wesele. Ile kosztuje przyjęcie weselne?

Jeżeli planujesz wejść w związek małżeński, a nie masz...

Zakupy na raty - zasil konto ekstra gotówką na letnie wyprzedaże

W popularnej sieci odzieżowej Zara wyprzedaż letnia...

Pożyczka dla emerytów i rencistów − które firmy?

Bardzo często gdy planujemy złożyć wniosek o chwilówkę...

Poręczenie pożyczki – na czym polega oraz kiedy się opłaca?

Na rynku pożyczek pozabankowych znajdziemy nie tylko...

Kiedy ponosimy odpowiedzialność za długi partnera?

Każda para ma swój sposób na finanse. Tuż po zaręczynach...

Dodaj komentarz

########  ####  ######  ##     ## ##    ## 
##     ##  ##  ##    ## ##     ## ###   ## 
##     ##  ##  ##       ##     ## ####  ## 
########   ##  ##       ##     ## ## ## ## 
##         ##  ##       ##     ## ##  #### 
##         ##  ##    ## ##     ## ##   ### 
##        ####  ######   #######  ##    ## 

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola

Komentarze