Jak odzyskać pieniądze ze sklepu internetowego?

Zakupy w sieci, chociaż bardzo wygodne, to wiążą się również z zagrożeniami. Czasami zdarza się, że chociaż uiściliśmy opłatę, to nie otrzymaliśmy przesyłki. Jak sobie radzić z taką sytuacją? Nie tylko kupowanie w internecie może powodować takie problemy. Również pożyczki online mogą przysporzyć nam trudności, jeśli nie jesteśmy wystarczająco ostrożni.

Oszukali cię? Masz prawo żądać zwrotu pieniędzy

Zwrot pieniędzy za zakupy w internecie – czy to możliwe?

Zakupy w internecie cieszą się ogromną popularnością. Nabywamy w ten sposób wszystko – począwszy od artykułów żywnościowych, przez książki, ubrania, sprzęty elektroniczne, aż po meble oraz bilety na bliższe i dalsze wycieczki. Szczególnie chętnie korzystamy z wyprzedaży internetowych, na których możemy znaleźć produkty tańsze nawet o kilkadziesiąt procent. Takich okazji nie omijamy, chociaż czasem możemy żałować podjętej decyzji. Dlaczego?

Nie każde zakupy internetowe kończą się happy endem. Nieuczciwi sprzedawcy wyłudzają od nas pieniądze, a paczki nie wysyłają. Jeśli nie otrzymaliśmy jej przez 14 dni od daty zaksięgowania wpłaty, możemy mieć pewność, że kurier już nie zapuka do naszych drzwi. Oszuści mogą czyhać na nas wszędzie, dlatego czasami lepiej zdecydować się na płatność za pobraniem.

Czy musimy się godzić z taką sytuacją? Oczywiście, że nie. Czasami można do sprawy podejść ugodowo - wtedy kontaktujemy się ze sprzedawcą i wyznaczamy ostateczny termin wysłania przesyłki. Pamiętajmy jednak, że takie działania nie zawsze przynoszą spodziewane efekty. W niektórych przypadkach będziemy zmuszeni podjąć radykalne kroki i poinformować o oszustwie policję i prokuraturę. Według art. 491 Kodeksu cywilnego, możemy też odstąpić od umowy. Ostatecznym rozwiązaniem jest z kolei złożenie cywilnego pozwu o oszustwo internetowe.

Pozew o oszustwo internetowe złożysz samodzielnie

Bezpiecznie pożyczamy i tak samo staramy się robić zakupy przez internet, jednak nie każdą sytuację jesteśmy w stanie przewidzieć. Dlatego jeśli padliśmy ofiarą nieuczciwych sprzedawców i zdecydowaliśmy się podjąć ostateczne kroki, dowiedzmy się, jak to zrobić. Co najważniejsze, pozew o oszustwo internetowe możemy złożyć samodzielnie. Jedynym naszym kosztem będzie zakup znaczka pocztowego, za który również mamy szansę otrzymać zwrot pieniędzy. Sprawę załatwiamy korespondencyjnie.

W pozwie należy określić swoje żądanie, wartość przedmiotu, o jaki powstał spór, a także okoliczności faktyczne, które uzasadnią nasze postępowanie. Konieczne jest wskazanie wniosków dowodowych, dlatego powinniśmy zrobić kopię korespondencji ze sprzedającym - pod warunkiem, że taką prowadziliśmy. Ważna jest także kopia strony internetowej ze zdjęciem przedmiotu, jaki nabyliśmy oraz kopia dokonanego przelewu bądź zrealizowanej wpłaty. Możemy także skonsultować się z prawnikiem. Miejmy jednak świadomość, że tego typu usługa oznacza duże koszty. A skoro jesteśmy w stanie zrobić wszystko samodzielnie, po co narażać się na dodatkowe wydatki? Lepiej oszczędzić pieniądze na inne przyjemności, np. bardziej udane zakupy przez internet. Nie narazimy się ponownie na taką sytuację, kiedy poznamy sposoby na unikanie oszustw internetowych.

Unikanie oszustw internetowych podczas zakupów

Znajdujemy okazje w sieci, bo zależy nam na udanych zakupach. Jednak aby faktycznie były udane, powinniśmy wiedzieć, w jaki sposób unikać oszustów czyhających na nas w sieci. Przede wszystkim zawsze musimy sprawdzić dane sprzedawcy. Jeżeli jakieś informacje budzą nasze obawy, zanim sfinalizujemy zakupy, dopytajmy o szczegóły. Należy także zachować wszelkie rozmowy przeprowadzane drogą elektroniczną. Stanowią nasze zabezpieczenie, szczególnie, kiedy zawierają istotne wiadomości.

Jeśli mamy jakiekolwiek zastrzeżenia, lepiej jest zrezygnować z usług danego sprzedawcy niż narażać się na niepotrzebne kłopoty. Ponadto należy uważać na zbyt niskie ceny. Artykuły, które kosztują za mało, mogą okazać się podróbkami wartościowych towarów. Dlatego powinniśmy korzystać tylko z portali uczestniczących w programach zaufanych sprzedawców.

Wiedząc, w jaki sposób unikać oszustów internetowych, pozostaje nam sprawdzić stan naszego budżetu. Kondycja portfela nie pozwala na udane zakupy i wymaga szybkiej poprawy? To nie problem – można zaciągnąć pożyczkę pozabankową, przygotowując potrzebne dokumenty do wzięcia chwilówki.

Wyłudzenie pieniędzy, czyli pożyczki na skradzione dane osobowe

Branie chwilówek przez internet jest równie łatwe jak zakupy w sieci. Szczególnie kiedy korzystamy z wygodnych porównywarek usług finansowych. Dodatkowe środki okazują się bardzo przydatne podczas korzystania z wyprzedaży internetowych. Uzyskane pieniądze pozwalają nam zrealizować plany zakupowe Niestety czasem może się okazać, że to nie my wzięliśmy pożyczkę, ale ktoś otrzymał gotówkę, podając nasze dane osobowe.

Jak to możliwe? Kradzież danych osobowych to dzisiaj nie problem. Oszuści mogą zdobyć je z różnego rodzaju baz danych czy portali społecznościowych, a nawet z fałszywych ogłoszeń o pracę. Mając potrzebne informacje, bez problemu założą konto bankowe, a następnie wypełnią formularz z aplikacją o wsparcie finansowe. Dzięki temu zaciągną chwilówkę na nasze dane, a my nawet nie będziemy zdawać sobie z tego sprawy. Dlatego zawsze należy zachować czujność, a w przypadku zagubienia dowodu osobistego, od razu zgłosić ten fakt w urzędzie gminy bądź przez internet.

Ustawa konsumencka reguluje prawa pożyczkobiorców

Branie pożyczek na skradziony dowód nie jest jedynym zagrożeniem wynikającym z coraz większych możliwości internetu. Może bowiem okazać się, że chwilówki wcale nie otrzymaliśmy, mimo dokonania opłaty weryfikacyjnej i uzyskania pozytywniej odpowiedzi na naszą aplikację. Pożyczka jest produktem, tyle że finansowym, zatem jako konsumentom przysługują nam uprawnienia.

Prawa pożyczkobiorców określa ustawa konsumencka. Według jej zapisów klienci mogą odstąpić od umowy bądź ją zareklamować, kiedy pożyczkodawca nie spełnia zawartych w dokumencie obietnic. Jeśli zaś chodzi o odstąpienie od umowy, możemy to zrobić w ciągu 14 dni od złożenia swojego podpisu na dokumencie. Konieczne będzie również wypełnienie stosownego oświadczenia i zwrot uzyskanej kwoty. Aby nie popełniać błędów i korzystać tylko ze sprawdzonych ofert, powinniśmy sprawdzać rankingi chwilówek. Starannie przygotowane porównywarki pożyczek podpowiedzą nam, które z obecnych na rynku propozycji nie zawiodą naszych oczekiwań. Z taką pomocą podejmiemy tylko dobre decyzje.

Darmowe pożyczki
Ekspres Pożyczka
5000 zł / 30 dni
Netcredit
10000 zł / 30 dni
Feniko
1000 zł / 30 dni
OROS.pl
5000 zł / 30 dni
Miloan
3000 zł / 30 dni
Smart Pożyczka
5000 zł / 30 dni
Pożyczka Plus
5000 zł / 30 dni
Crezu
5000 zł / 60 dni
Ofin
2000 zł / 30 dni
Solcredit
5000 zł / 50 dni

Dodaj komentarz

##     ## ##     ## ########  ##    ## ########  
###   ### ##     ## ##     ##  ##  ##  ##     ## 
#### #### ##     ## ##     ##   ####   ##     ## 
## ### ## ##     ## ########     ##    ##     ## 
##     ## ##     ## ##   ##      ##    ##     ## 
##     ## ##     ## ##    ##     ##    ##     ## 
##     ##  #######  ##     ##    ##    ########  

Zaloguj się, aby nie zobaczyć więcej tego pola

Komentarze

Mariusz 2019-01-22 08:33:59 #2815
W moim przypadku zaczęło się od reklamacji telewizora w Digital + w Łodzi z tytułu rękojmi , sprzęt został wymieniony na nowy ale został odebrany z wielką łaską oraz oczekiwanie na nowy trwało kilka tygodni . Kolejna reklamacja z tytułu rękojmi z identycznego powodu została początkowo całkowicie zignorowana , odpowiedź przyszła po o wiele dłuższym czasie niż to przewiduje ustawodawca a mimo to odesłano mnie do serwisu nie uznając reklamacji z tytułu rękojmi . W konsekwencji nie uznania reklamacji z tytułu rękojmi sprawa zakończyła się oświadczeniem producenta o niemożliwości usunięcia wady produktu i rozwiązaniu reklamacji drogą handlową czyli krótko pisząc sklep dostaje produkt reklamowany i zwraca kasę klientowi . Niestety kolejne wielkie łaski w odbiorze produktu z tłumaczeniem że nie muszą odbierać i trzeba dostarczyć . Produkt dostarczyłem i czekam na zwrot kasy od 27 grudnia 2018 co jest mam wrażenie niezgodne z regulaminem sklepu ale również z prawem . Sprawa parę dni temu trafiła do Rzecznika Praw Konsumenta bo nie tylko jestem pozbawiony ja i moje dzieci możliwości oglądania telewizji do dnia dzisiejszego to jeszcze sklep nie odbiera żadnej korespondencji pocztowej ani e-maili . Dostałem dziś taką oto odpowiedź od sklepu którą cytuję . Czekam na info z hurtowni a dodatkowo, Państwa sprzęt był wysłany do hurtowni do Przemyśla Dostałem też nr telefonów żebym sobie dzwonił do hurtowni a na koniec ostatnia boba informacyjna : do 21 włącznie przebywam na urlopie Dziś mija 26 dzień bez TV
Odpowiedz
Roberto 2017-03-07 11:55:03 #612
prawda jest taka, że internet jest jak bazar- są tam uczciwi ludzie i banda oszustów- jak to w życiu! Grunt to walczyć z oszustami! Bo trzeba z nimi walczyć- i wbrew pozorom walka w internecie nie jednokrotnie jest latwiejsza niz w prawdziwym zyciu!
Odpowiedz
Oliwia 2017-03-06 18:30:02 #611
Zawsze korzystam z sprawdzonych stron internetowych, sprawdzonych firm i nigdy nie miałam problemów z wyłudzeniem- co nie zmienia faktu, że nigdy nie wiesz kiedy będzie ten pierwszy raz. Fajny artykuł- jeśli kiedyś bede miała problem to bede wiedziała co robić! Ale polecam sprawdzanie opinii o danej firmie czy sklepie interntowym przed skorzystaniem z ich uslug!
Odpowiedz