Podsumowanie II edycji April Consumer Credit Days
Druga edycja konferencji April Consumer Credit Days miała miejsce 27-28 kwietnia 2017 roku w Serocku. Wydarzenie skupiło ponad 250 ekspertów oraz przedstawicieli kadr z obszaru zarządzania należnościami z sektora B2C, m.in. banki, firmy pożyczkowe czy firmy IT, ale też administrację publiczną, kancelarie prawne i firmy doradcze. Konferencja, jak zgodnie przyznają jej uczestnicy, była źródłem praktycznej wiedzy na temat sektora B2C oraz doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
Rynek consumer credit – teraz i w przyszłości
Konferencję otworzył panel dotyczący aktualnej sytuacji i perspektyw rozwoju rynku consumer credit. Prelekcję wygłosiła prof. Elżbieta Mączyńska (SGH w Warszawie), która zaprezentowała aktualne trendy w gospodarce globalnej, wpływające na kredytowanie. Prezentacje na temat rynku konsumenckiego przedstawili również sąsiedzi z zachodu, m.in. Niemiec i Austrii. Ostatni wykład należał do p. Jacka Obłękowskiego (prezesa zarządu NFG oraz współzarządzającego Kaczmarski Group), który przedstawił sytuację kredytową społeczeństwa oraz ewolucję struktury rynku kredytowego w Polsce. Panel zakończyła debata na temat wizji przyszłości Biur Informacji Gospodarczej oraz poszukiwania najlepszego systemu funkcjonowania BIGów – czy powinien on być skonsolidowany czy rozdrobniony? W debacie udział wzięli przedstawiciele BIG (Edyta Szymczak ERIF BIG, Adam Łącki KRD BIG S. A., Sławomir Grzelczak BIG InfoMonitor, Piotr Badura KBIG, Andrzej Osiński MBIG), ale też przedstawiciele firm , które korzystają z usług BIGów, tj. Łukasz Grzegrzółka (Bank Handlowy), Adam Rybusiewicz (Intrum Justitia), Marcin Żuchowski (Provident), Jarosław Smoła (P4), Edwin Milewski (Aventus Group). Panel moderował Maciej Samcik (subiektywnieofinansach.pl).
Zarządzanie informacją na rynku kredytów konsumenckich
Panel dotyczący zarządzania informacją w branży kredytów konsumenckich otworzyła prelekcja na temat naturalnego języka komunikacji użytkownika z danymi. Nie zabrakło również dyskusji odnośnie PSD2 w kontekście bankowości. Mateusz Zemczak z PayU przedstawił również nowe, świeże spojrzenie na eCommerce. Nie zabrakło również dyskusji odnośnie ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych w świetle nowych regulacji, którą rozbudzili przedstawiciele PwC - Łukasz Ślęzak oraz Dagmara Rogowska.
Pierwszy dzień konferencji zakończyła debata pt. „Jak nowe technologie wpływają na zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie?” z udziałem ekspertów: Mateusza Zemczak - PayU, Bartosza Weyna - Payment Technologies, Katarzyny Siwek – Idea Bank, Rafała Gibczyńskiego – Solven oraz Jarosława Ryby - ZFP).
Credit risk – modelowanie ryzyka kredytowego
W ramach panelu „Credit risk”, Modele zachowań konsumentów przedstawiła Katarzyna Kujawa -Lipińska reprezentująca Vivus, a o scoringu w praktyce opowiedział Grzegorz Migut z Statsoft. Prelekcję na temat metod skutecznego odzyskiwania należności w Wielkiej Brytanii przedstawili prawnicy z Londynu - Daniel Liszewski oraz Charles Noakes z Welbeck Solicitors LPP.
Innowacje B2C
Ostatni z panelów otworzył przegląd najciekawszych FinTechów, poprowadzony przez redaktora fintek.pl, Łukasza Piechowiaka. Dwudniowe spotkanie zakończyła debata prawna: „Czy nowe rozwiązania prawne zwiększają synergię działań na rynku wierzytelności?”, w której udział wzięli m.in Tomasz Piłat (wiceprezes KRK), Monika Zakrzewska (prezes zarządu FRRF), Krystian Kłosiński (P4), mec. Radosław Cieciórski (PZZW) oraz Piotr Bruszka z Ultimo. Moderatorem debaty był mec. Michał Kwieciński (RK Legal).
Merytoryczną stronę konferencji przygotowała Rada Programowa, w składzie której zasiadali m.in.: Paweł Trybuchowski (wiceprezes zarządu GetBack S.A., przewodniczący Rady Programowej), Edyta Szymczak (prezes zarządu ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A.), Ewa Wernerowicz (dyrektor d.s. operacyjnych Vivus Finance Sp. Z o.o.), Artur Adamczyk (wiceprezes Zarządu Banku Polskiej Spółdzielczości S.A.) czy Piotr Badowski (dyrektor finansowy EULEO, prezes zarządu Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami).
„Tegoroczna edycja April Consumer Credit Days jak zwykle pozytywnie nas zaskoczyła. To, co świadczy o dużym sukcesie tego wydarzenia to przede wszystkim frekwencja uczestników oraz merytoryczne przygotowanie konferencji, które zaskoczyło bogactwem poruszanych tematów. Jesteśmy przekonani, że kolejne edycje będą równie inspirujące oraz skupią liczne grono uczestników rynku finansowego.” - komentuje Maciej Suwik, ekspert Loando.pl.
Dodaj komentarz
Komentarze